Etická výchova pre 2. ročník ZŠ - pracovné listy
Témy, ktoré ponúkajú žiakom, sú spracované tak, aby vychádzali zo života detí, sú zamerané na rozvíjanie a posilňovanie komunikačných zručností, vyjadrovanie citov a rozvoj tvorivého myslenia.
Etická výchova pre 1. ročník ZŠ - pracovné listy
Autorky v pracovných listoch k etickej výchove predkladajú systém tematických okruhov, ktoré na seba plynulo nadväzujú. Podporujú realizáciu vyučovacieho procesu cez zážitkové učenie a rozvíjajú metódy a formy práce, ktoré sú pre etickú výchovu prioritné. Tým vedú žiakov k sebaúcte, autonómii cítenia a myslenia, osvojovania si sociálnych zručností, potrebných v kontakte s inými ľuďmi a vytváraniu prosociálneho spoločenstva žiakov. Žiaci majú možnosť témy prehlbovať v každom ročníku na inej skúsenostnej a sociálnej úrovni.
Práca s témami v pracovných listoch umožňuje žiakom primeraným spôsobom, prirodzene a zmysluplne rozvíjať schopnosť nadviazať kontakt, budovať vzťah, deliť sa s ostatnými o to, ako sa cítia, čo prežívajú, čo od iných očakávajú. Prerozprávaním, prehraním, kreslením, pohybom, vyspievaním – prežitím jednotlivých tém má každý žiak možnosť adekvátne budovať vlastnú sebadôveru a podporovať v spoločenstve jej rast u seba aj u iných.
Učebnica obsahuje 32 pracovných listov, ktoré sú spojené v perforovanej väzbe. Tá umožňuje jednoduchú manipuláciu podľa požiadaviek na prácu s konkrétnym pracovným listom.
K učebnici je spracovaná metodická príručka, prístupná na webovej stránke vydavateľstva, v ktorej sú zahrnuté aj aktivity k témam obsahu etickej výchovy a metodické poznámky k pracovným listom. Učebnica zodpovedá inovovanému Štátnemu vzdelávaciemu programu a je spracovaná podľa nových vzdelávacích štandardov.