Biológia pre 9. ročník ZŠ a 4. ročník gymnázia s VJM
Učebnica je zameraná na učivo o neživej prírode a ekologických podmienkach života. Dôležité výrazy sú zvýraznené hrubším písmom.
Učebnica je zameraná na učivo o neživej prírode a ekologických podmienkach života. Dôležité výrazy sú zvýraznené hrubším písmom.
Obsah učebnice je použiteľný vo všetkých typoch škôl. Je zameraná na ľudovú slovesnosť, klasickú literatúru, súčasnú domácu aj zahraničnú. Spracovanie textu umožňuje dobrú čitateľnosť.
Bohatý výber z detskej literatúry. Texty sú krátke, sú veku primerané a dobre čitateľné, okrem rozprávok autorky zaradili básničky, hádanky, porekadlá.
Učebnica je pokračovaním prvej časti. Obsahuje okrem úloh vhodných na sebahodnotenie aj motivačné úlohy, ktoré usmerňujú žiakov k samostatnej práci.
Didakticky spracované učivo odporúčame do okruhu základného učiva, ostatné texty do okruhu doplňujúceho, prípadnerozširujúceho učiva.
Obsah učebnice je členený na jednotlivé mesiace, pričom v každom mesiaci sa odporúča pracovať s jedným lyrickým aj s jedným prozaickým textom.
Učebnica je zrozumiteľná, primeraná veku. Jednotlivé témy sa opierajú o skúsenosti a zážitky žiakov. Vyznačenie kľúčových pojmov umožňuje dobrú orientáciu v texte.
Skladá sa z dvoch častí. Prvá je venovaná praveku a staroveku, druhá časť je venovaná stredoveku. Text vhodne dotvárajú obrázky, otázky a úlohy, slovníček.
Spracovanie jednotlivých častí zodpovedá úrovni vnímania historických udalostí u žiakov 7. ročníka. Text vhodne dotvárajú obrázky, otázky a úlohy, slovníček.
Presné ilustrácie zachytávajú modelové situácie. Nechýbajú námety na samostatnú aj skupinovú prácu, projekty, ponúkajú možnosti na prácu s talentovanými žiakmi, aj so žiakmi so špeciálnymi potrebami.
Presné ilustrácie zachytávajú modelové situácie. Nechýbajú námety na samostatnú aj skupinovú prácu, projekty, ponúkajú možnosti na prácu s talentovanými žiakmi, aj so žiakmi so špeciálnymi potrebami.
Podporujú realizáciu vyučovacieho procesu cez zážitkové učenie a rozvíjajú metódy a formy práce, ktoré sú pre etickú výchovu prioritné.